15 януари 2009

За един не много мирен протест

Гледам из Интернет се разписали хората кой какво видял на протеста, кое как... Та реших да дам и моят принос в морето от "дезинформация" ръсено из част от медиите.

И така накратко... бях с колело - глупост, която ще повторя и утре :). Малко позакъснях - озовах се на площада в 11:25... Съдбата ме отведе в частта от протеста от страната на БАН. Тъй като дълго време не стигнах до познат, поради слабата си подвижност с колело в тълпата, имах много време да изучавам реакцията на хората на различните концентриращи вниманието събития. Много странно впечатление ми направи откликът на голяма част от протестиращите при взривяване на бомбички - незабавно започваха да крещят гневно и се фокусираха върху Народното събрание. Реално излизаше, че не официалните тартори, които и без друго не се чуваха при нас, водят протеста, а тълпата биваше повличана от събиращите погледа явления... И може би всичко това се дължеше на масата хора, която стоеше наоколо - футболни фенове, с типичните физиономии и типичното облекло на мои познати анархисти... Лошо няма - и те идват да изразят гражданската си позиция... мислех си аз... Протеста протичаше сравнително гладко... от време на време се изстрелвашя някоя друга балистична топка сняг към НС, но в един момент нещата малко загрубяха. В началото не бях близо до първите линии и не разбрах защо, но полицията взе да нахлува в тъплатаи раздели протестиращите на две. Това даде доста енергичен тласък на футболните зпалянковци и те се постараха след това да хвърлят срещу полицията всичкия лед и сняг, който можаха да намерят. Нищо лощо казвате си вие - малко СНЕЖНА война... ама по-скоро беше малко снежна ВОЙНА. Цялата насъбрана агресия (покрай липсата на мачове) беше пренасочена към "ушев"-мнимият враг в униформа на всички запалянковци... И започна меле... и то подмоло меле... криещи се зад тъплата тинейджъри целеха и се радваха на всяко попадение - сякаш от това зависеше живота им... Последва ново настъпление на полицията... и после ново и после ново... И докато запалянковците се целеха... пострадаха и много от мирно протестиращите -част от леда стигна до тяхните незащитени глави, а не до каскираните полицаи... Тъпо...

А за колелто... когато една тъпла хукне да бяга от полицията... по-добре да не сте с колело... все пак благодарно че не ме пометоха като стадо хората... има някакъв шанс...

А защо ли протестирах аз... ами аз бях в "квотата" на природозащитниците в случая, най-вече заради безобразния преди нова година проектозакон за заменките на Горите. Отделно изказвам личното си несъгласие с част от исканията на СРОКСОС... а и Студентски Град за мен е вече бита карта, за което писах преди...

2 коментара:

Анонимен каза...

По добре иди без колелото, щото не само ти можеш да пострадаш ако положението пак се омаже.. или го заключи някъде, не много наблизо (ама си вземи предната гума , седалката и каквото още се откача за по малко от 5 минути). И викай и за мене, щото не мога да дойда.

Сърдечни поздрави

Jony Cons каза...

Вярно ли е, че протестиращите са замеряли полицаите не с камъни а с карамфили? Това ми се видя много готина идея - определено форма на мирен протест. Само че не знам на кое да вярвам понеже съм далеч. Също ми казаха, че студентите идентифицирали провокаторите в протеста и ги изгонили??? :) А по новините направо се оляха да преиначават нещата - то не бяха слухове за бомби, не бяха нацисти... и какво ли още не...

А сега се сещам за нещо много красиво - Ганди и мирния протест в Индия.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%85%D0%B0%D1%82%D0%BC%D0%B0_%D0%93%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8

http://www.dadalos-iizdvv.org/Vorbilder/gandhi/materialien.htm

Доколкото знам, в същността на този мирен протест за независимостта на Индия от Британците е съвета на Ганди към индийците - да спрат да работят. Той им е казал: "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

http://en.wikiquote.org/wiki/Mahatma_Gandhi

;)