09 март 2008

Шокирахме се културно...

или спомени от концерта...

Седя си и си слушам Kultur Shock и се сещам, че този пост стои като чернова затова по смътни спомени...

Концерта беше Шокиращо културен и Културно шоков...

Накратко - почти чудесен!

Първо ни подгряваха Балканжи - бях им позабравил песните. След това - интересно ми беше да видя Черно Фередже на живо, но бих предпочел Уикеда (както предния път е било). Радостта от появата обаче на Kultur Shock изтри бързо от съзнанието ми всичко предходно, първо заради това че беше първият ми концерт на група, която все още е ЖИВА, и второ защото предния път когато бяха в България се наложи точно него ден да съм на конференция в Гърция.

Обаче имаше хора които решиха да си направят погото... За жалост едно от микропоготата завършваше в мен... Имаше и такава паплач, чиято единствена цел мисля беше да се блъска нахално в тълпата и да обикаля в кръг из подиума. Но по-важното е, че имаше много хора които наистина бяха дошли за музиката и то тази на Kultur Shock. И си попяхме и си потанцувахме. И доколкото държането на ръцете встрани изпънати на Ци-Гун гимнастиките 15 минути ми се струват цяла вечност, подскачането и мятането на тези крайници 2 часа си беше направо господство на духа над материята. Жалкото е че на такива хубави балкански ритми, на които може да се играят хора, част от публиката реагира според мен неадекватно... с пого :). Вярно че сме позабравили идентичността си, ама чак пък толкова... Като цяло предполагам ви стана ясно, че не ми допада идеята за тази форма на съпреживяване на колективната емоция, която кой зная от кой подхлъзнал се пияница е тръгнала като мода...

И все пак много си попяхме. Държа да отбележа че макар и леко фурстриран, можах да се насладя и на една от най-силно разтрептяващите вътрешните структури на пространството(поне според мен) песен, а и именно - "Zumbul". Също така една от най-масово сплотяващите - "hashishi". И разбира се бисовете бяха заслужени и за публиката и за групата. След като излязоха третия път и изпяха акустичната и най-хармонизираща "Zora" , което веднага се отрази на насъбраната емоция, си помислих, че концерта е приключил... Но... може би тогава наистина се разбра колко са ИСТИНСКИТЕ фенове на Kultur Shock тъй като имаше поне 30%, които я знаеха и пееха. И изненадващо за мен последваха още и още песни... Накрая наистина не исках да ги викаме още веднъж, защото се страхувах вокалистът да не умре от немощ... Наистина се РАЗДАДЕ!

При презентирането на членовете ми направи грозно впечатление факта, че Валери Кьосовски казваше "Thank you, thank you", но изразената емоция на родния език към края "българите културно сме покорили Европа :)" замаза негативното усещане.

Ще дойдат пак... Ще се шокнем пак...

Благодарности на Васко за билета!

2 коментара:

Me каза...

ей това с погото ме замисли, сега съм 100% убедена че точно от подхъзнал се пияница е тръгнало...или поне от пренапушил се младеж

Sway каза...

Благородно завиждам, защото аз не успях да стигна до този концерт! :)